Gladiatorerna 2015

Clara Jonsson / Permalink / 10

Min resa till Gladiatorerna var inte som alla andras. 1 vecka innan inspelningen, under sista uttagningen så hade många sökande blivit skadade och sjuka. Anton Sjöberg, en annan tävlande, ringde då mig och frågade om jag ville vara med i uttagningarna! Så jag gled in på ett bananskal (tack vare Anton) och fick testa på som alla andra.
 
Tydligen så går det till så att när man söker till Gladiatorerna skickar man först in text/video, sedan kommer man till en uttagning i Stockholm där man får göra olika fystester. Därefter kommer man vidare till Sundsvall. Detta år (vet inte hur dom gjort innan) delades man upp i 2 olika grupper, 32 tjejer och killar i varje grupp. Då fick man testa på varje gren, för att känna efter själv samt för att producenterna och tv4 skulle kunna se vad man går för. Träningslägret delades upp i 3 dagar (har jag för mig), jag kom in i slutskedet så jag hann inte testa på allt.
 
Efter att testat på några av grenarna så fick jag även göra ett fystest, som jag klarade och fick därefter även veta att jag skulle få vara med som ordinare utmanare. DEN LYCKAN! Var så fruktansvärt trött så jag börja gråta för att jag vart så lättad.
 
Jag är både besviken men ändå nöjd över min insats. Jag är glad över att nerverna inte tog över och att jag faktiskt lät mig själv skratta och inte ta en förlust allt för hårt. Tyckte många av utmanarna vart så annorlunda under inspelningarna, inte alls lika roliga och avslappnade som under uttagningen. Vilket var tråkigt!
 
Hon jag förlorade mot i semifinalen var grym! Riktigt duktig atlet! Men det känns så surt, att jag var såååå nära att slå henne. Ledde hela tävlingen och förlorade på den allra sista utmaningen. Samt att hon vann alltihopa, då kan jag bara tänka. Jag var nära på att slå henne, hade jag kunnat vinna allt? Jaja nu ska vi inte vara sån! Jag tog mig långt och är ändå otroligt nöjd över min insats.
 
Måste få ge ett STORT TACK! Till min hejjaklack framförallt, som peppade mig och fanns där. Det var en av dom bästa grejerna, få se dom stå där på min läktare och skrika! Sen även tack till alla ni som tittat och kommenterat fina ord, priceless♥ Och sist tack till tv4 för denna chans!
#1 - - Julia Sager:

Gud vad kul att vara med i det! Skulle dock aldrig klara det själv haha. kram :)

#2 - - Tessanbakar:

Du var superduktig så jag hoppas du är riktigt stolt över dig själv. Missade dig i grundomgången men hejjade på dig i semin.
Måste verkligen ha varit en upplevelse för livet :-)

#3 - - Anonym:

Grymt jobbat!

#4 - - Anonym:

Grymt jobbat!

#5 - - JUNITJEJ:

Du är fantastiskt duktig! Du ska vara nöjd!

#6 - - Erica:

Vad coolt att du kom med och tog dig ända till semifinalen! Starkt jobbat! =)

#7 - - Hanna:

Vad kul! Grymt ju att ha fått vara med.

#8 - - MATILDESIGN:

Vad häftigt att du var med i Gladiatorerna :D

#9 - - mattefitness:

Grymt bra jobbat. Är så jäkla kul att se alla atleter som kämpar järnet. Skulle vara så kul att testa uttagningen och se vad man klarar.

#10 - - Alice:

Åh vad häftigt, en grymt kul grej att ha gjort i sitt liv! Skulle absolut vilja vara med där i framtiden, älskar sådant. You go girl!

Till top